2013. november 8., péntek

Kalapos Éva - D.A.C. egy új élet



Október 14-én hatalmas meglepetés ért, ugyanis rám mosolygott Fortuna és nyertem egy könyvet. :D El sem akartam hinni, hiszen ilyen egyszerűen még sosem nyertem semmit. Csak válaszolni kellett és megosztani a Facebookon.
Csütörtökön már kézhez is kaptam a nyereményem és el is kezdtem olvasni. Az lett belőle, hogy le sem tudtam tenni! Egy nap alatt kiolvastam.

Az oldalt itt tudjátok megnézni, szerintem érdemes: a D.A.C Facebook oldala

És akkor jöjjön a véleményem:

Kalapos Éva - D.A.C. 


                                                          
Külső:  4/5
A borítóval kezdeném, mert én annyira nem szeretem a rózsaszínt, hogy megalapíthatnám az AntiRózsaszín klubot. Meg úgy egyébként, a színes borítókért sem vagyok oda. Ez mégis nagyon megtetszett. Nem tudom megfogalmazni miért, de nagyon jó lett szerintem. Igazi fiatalos. Jó a tapintása, nem is sérülékeny, jó össze van rakva az egész példány. Pont jó a betűk nagysága is, még nekem sem fáradt el annyira a szemem, pedig mióta szemüveges vagyok nem tudok annyit egyszerre elolvasni.

Történet: 5/5
Egy tinikről szóló regény tiniknek. De akkor nekem miért tetszett ennyire? Valószínűleg azért, mert visszaidézte a 10 évvel ezelőtti élményeimet. Az írónő jól fogalmaz, nagyon olvastatja magát, teljesen szerethetők a szereplők is. Ilyen ritkán történik velem, hogy senki sem irritál. Na jó, azért Flóra apját és Zsani anyját nem csíptem. Flóra viszont szimpatikus, szerintem könnyen lehet vele azonosulni. Ágit is nagyon bírtam, hiszen én is nagy Moly vagyok. Ákos pedig… aranyos nagyon. Bár kicsit fura volt olvasni, mert a férjemet is így hívják.
Elsőre azt hittem majd nagyon hasonló lesz, mint az SzJG. Hiszen itt is egy átlagos 'lúzer lány' a főszereplő. Ő Fellegi Flóra. Nekem erről bizony Rentai Renáta jutott eszembe. De tovább olvasva hamar rájöttem, hogy Flo egyáltalán nem olyan, mint Reni. Szerencsére!

Flórának nincs sok barátja, a történet kezdetén csak kettő: Ákos és Ági. Aztán bekerül a képbe az új lány, Zsani. Hamar a legjobb barátnők lesznek, neki mindent el tud mondani, ami már nagyon hiányzott Flórának, hiszen anyukája sajnos elhunyt, édesapja pedig soha nincs otthon. De tényleg szinte soha. Teljesen magukra hagyja a gyerekeit, mert bizony Flónak van egy öccse, Gergő, akivel szintén nem a legjobb a viszonya.

Flóra igazán boldog, hogy végre van egy igazi legjobb barátnője, de kis idő múlva rájön, hogy nincs minden rendben a lánnyal, valami titka van. Persze azért zajlanak az események, Flo találkozik egy helyes fiúval is, de a srác csak egy csókot ad neki, aztán nem is keresi. Végül elkezdenek a neten beszélgetni, ennél több viszont nem történik. Időközben megismerkedik egy másik lánnyal is a parkban és egészen jóban lesznek. Ő Emma, vagyis Ginny, mivel tiszta Ginny Weasley.
Zsanival egyre romlik a viszonyuk, a leányzó sok hülyeséget csinál, Flóra pedig nem érti mi ütött barátnőjébe. Mi lehet vajon Zsani titka? Ráadásul még Gergővel is gondok vannak...szóval Flóra most már egyáltalán nem unatkozik.

Ha meg szeretnéd tudni mi lesz ennek a vége olvasd el a könyvet! :) 
Itt megrendelheted: http://www.manokonyvek.hu/

                                                     
Szerintem sokkal inkább életszerű ez a történet, mint az SzJG, a szereplők teljesen hétköznapi kamaszok, hétköznapi gondokkal. Tetszett, hogy több igazi mai problémával is találkozunk, nem pedig szirupos boldogság és persze tökéletes tinik várnak minket. Felüdülés volt olvasni a könyvet! Külön örültem a sok Harry Potteres utalásnak, mivel nagy Potter fan vagyok (nem is annyira Potter, inkább Piton). Nekem most ez nagyon jól esett, le sem bírtam tenni (na jó, sajnos néha picit muszáj volt). Új kedvencet avattam. A folytatásra pedig már most nagyon kíváncsi vagyok.
Mindenkinek ajánlom, én beleszerettem. Így 26 évesen most jött el az én D.A.C. korszakom. :)

Itt találjátok a  molyos értékelésem.
Köszönöm a könyvet a kiadónak!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése